Sølvberg med tankevekkende foredrag

Publisert: 08.03.2012
Før årsmøtet til Eidsvoll Forsvarforening hadde vi besøk av Presidenten i Norges Forsvarsforening Lars Sølvberg. Sølvberg holdt et meget tankevekkende foredrag for en lydhør forsamling.

Presidenten i Norges Forsvarsforening Lars Sølvberg- Terror. Massiv vold. Bombing. Massakre. Ord vi før brukte om verden der ute, som verden nå bruker om oss. Ikke til å begripe. Men vi må kunne forvente at når regjeringskvartalet bombes, og det er uklart hvem som står bak, da aktiviseres straks alle tilgjengelige maktmidler uansett samfunnssektor, og så deaktivere de som ikke trengs når situasjonen blir klarert. Det skjedde ikke den 22. juli, dette sa Lars Sølvberg i sin tale til forsamlingen.
- Så får vi lære av dette. Når åpenbare, store sikkerhetsutfordringer ikke passer til systemene våre; ja da er tiden moden for å endre systemene – snarere enn å få truslene til å passe med ordningene. Klar tale fra president Sølvberg.